Begynnelsen

Jeg har, selv om noen kanskje ville blitt overrasket om jeg sa det, alltid vært interessert i klær, og har båret på en drøm om å en gang kunne klare å sy meg akkurat de klærne jeg vil.  Jeg har til og med tilbragt et år på folkehøyskole for å lære om klær og design, men jeg tror ikke jeg fulgte med så mye i klassen.

I løpet av årenes løp har jeg hamstret så mye stoff, blonder, band, knapper og glidelås at det flyter over i kjelleren min. Og jeg vet ikke en gang om jeg tør å fortelle om alle de dongeribuksene og skjortene jeg har slaktet og lagt til side i påvente av å en gang lage»noe», eller alle plaggene som er litt for små, eller litt for store eller litt ødelagte…

Symaskin har jeg «alltid» hatt, og mange planer også, men det har liksom ikke blitt det helt store. Pågangsmotet har stort sett vært større enn vettet (evt evnene), og lite har kommet ut av prosjektene mine.

Så kom jeg over bloggen Frabjous Couture, og så en beskrivelse av noen som, om enn på et litt annet nivå, egentlig har samme utgangspunktet – en litt sliten mamma med kunnskap om søm og design, et alt for stort stofflager, og et ønske om å kreere noe.

Jeg ble så inspirert at jeg fikk lyst til å prøve selv.

