Om å skaffe seg oversikt

Jeg har jo en masse utstyr – bl.a småting som jeg sjelden finner når jeg trenger det. (Akkurat nå skal jeg holde strikkepinner og heklekroker utenom, men de ligger og klirrer i bakhodet de og.)

Nå skal jeg leve som jeg lærer, og begynne med å skrive en liste over det jeg har – i mer eller mindre prioritert rekkefølge

Symaskin (Jeg har 3, to vanlige – den ene er pensjonert men i god stand – og en overlock)
Sytråd
Symaskinnåler: Vanlige, jerseynåler og tvillingnåler i ulike størrelser
Saks: stoff(drømmer om en skikkelig skreddersaks) og papir
Sprettekniv (forsvinner til stadighet, trenger fler enn en!)
Knappenåler
Målebånd
Strykejern (har sett bedre dager)
Strykebrett (ditto)

Mer enn det over trenger man vel strengt tatt ikke.

Men jeg har også:
Hakkesaks
Skjærematte (trenger en ny, større)
Skjærehjul (trenger nytt)
Skredderlinjal
Kritthjul
Sømmometer (det bruker jeg aldri)
Mønsterpapir (gråpapir – til mønsterkonstruksjon)
Mønstervlies (om jeg finner et mønster jeg virkelig har lyst til å ta vare på og bruke flere ganger er det lurt å tegne det av på noe mer stabilt)
Mønstervekter (noen fine steiner som er greie å bruke for å holde mønsteret på plass.)
Vliesofix
Rissehjul
Kallkerpapir
Fryserpapir (kan brukes til mye moro –  men er litt vanskelig å få tak i)
Fleksibel linjal
Matrone prøvedokke

Og så har jeg
Transparent strikk
Strikktråd (til rynking og «vaffelsøm»)
2,5 cm bredt buksestrikk i svart og hvitt
Vanlige synåler i ulike størrelser
Stoppenåler
Sikkerhetsnåler
Broderinåler
Broderigarn
Broderiramme
Fingerbøl
Skråbåndsbretter
Knappesamling
Blonder og bånd-samling
Glidelåssamling
Overtrekksknapper

Mønstersamling
Sybøker til inspirasjon og nytte

Hauger med stoff

… og sikkert mer som jeg ikke kommer på.

Og alt flyter.

Jeg trenger åpenbart et bedre system i sysakene mine.

Drømmen: Lyst og oversiktlig.

Bilde

Ikke helt uoppnåelig. Bare så synd at Moppe er borte fra IKEA (red: Neida, Moppe er tilbake igjen!)

Legg igjen en kommentar

