Av og til, når jeg ser meg i speilet, så ser jeg ingen ting… (prøver å finne meg sjæl del 2)

For å finne ut hva jeg skal sy, prøver jeg altså å finne meg selv helt uten hjelp av KK eller dyre stilkonsulenter, men bruker The Wardrobe Architect- serien i bloggen coletterie.com.

Del 2 av eksperimentet  dreier seg om å finne ut hva som definerer min kjernestil. Jeg er ikke helt sikker på om jeg har en kjerne, derav overskriften på innlegget.

Men jeg har gått inn i oppdraget med liv og lyst (og litt fritt etter malen)

Et av spørsmålene var hvem som er mine stilikon (og hvorfor).  Og jeg må innrømme: Det aner jeg ikke.

Så jeg googlet stilikon,  og lette litt på pinterest, og fant noen damer som jeg gjerne kan se opp til, stilmessig. Jeg aner lite om dem ellers.

Hvorfor liker jeg disse da? Noen av dem ser jo ganske glade ut, relativt hyggelige også, de fleste. Mer eller mindre naturlige. Kule og avslappede damer som vet hva de vil.

moodboard

Ja- ord:
Hva føler jeg når jeg har på meg favorittantrekket mitt?

Rank
Frisk
Lett
Avslappet

Nei-ord:
Hva føler jeg når jeg har på meg noe som jeg ikke føler meg vel i?

Bulkete
Svær
Svett

Meg- ord:
Velg først 15 ord som du assosierer med svarene fra øvelse 1, pluss evt andre ord som kan beskrive kjernestilen.

Avslappet
Frisk
Intelligent
Rufsete
Enkelt
Praktisk
Uformelt
Naturlig
Behagelig
Svart
Kvalitet
Selvbevisst
Sterk
Opprørsk
Litt bohem

Velg deretter 3- 5 av disse.
Mange ord med lignende mening her, så egentlig ikke så veldig vanskelig å avgrense seg. Men jeg er litt usikker på om det er dette som er meg –  eller om det er denne personen jeg ønsker å være. Og spiller det egentlig noen rolle? Man er hva man kler seg i.

Uformell – naturlig – behagelig – selvbevisst – sterk

Velg 15-20 bilder som kan representere disse ordene.
Egentlig synes jeg damene over gjør en ganske god jobb. Men okei da. Her er noen flere.

moodboard 2

Er det en kjerne – eller fremdeles bare rot?

 

Legg igjen en kommentar

