Form – fasong – linjer (del 3 i finn din stil uten KK)

Dagens tema: Balansen i antrekket –  Proposjoner og silhuetter

Dette synes jeg egentlig er litt vanskelig å få fatt i, men det handler vel om å finne ut hvordan man kan kombinere antrekk på en måte som er flatterende. Coletterie.com har følgende framgangsmåte.

1: Lag en oversikt over hvilke fasonger du foretrekker

  • Skjørt: Lengde- helst rundt kneet, men også fotsidt. Ikke alt for kort. Gjerne A-fasong. Liv – Midt på eller litt lavt.
  • Kjoler: Litt fasong på, ikke for tettsittende, eller også løse. Gjerne A-fasong.
  • Bukser: Tettsittende – løs. Lange eller midt på leggen.
  • Topper: Tettsittende med jakke/cardigan. Ellers relativt løsthengende. Tunikalengde eller til hoftene
  • Jakker (herunder cardiganer og ytterjakker): Litt tettsittende-løs. Hoftelengde eller mer.
  • Hals: Helst godt utringet. Absolutt ikke høyhalset.
  • Ermer: Helst trekvart lange. Jeg trekker alltid opp ermene mine til midt på underarmen. Korte ermer og stropper er også ok.

2: Lag 5-10 silhuetter ut fra disse fasongene.

Jeg har oppdaget Polyvore!

Nok et sted jeg kan sortere det meste. Passer ypperlig for et rotehode.

Og her tror jeg jeg har funnet noen sammensetninger det går an å bygge videre på.

Min nye garderobe består av 2 skjørt, 3 bukser 5 topper og 3 jakker.  Her er det egentlig fritt fram til å mixe og matche.

 

 

Untitled #1

 

Legg igjen en kommentar

