Min stil (Wardrobe architect del 6)

I de siste dagene har jeg fått tenkt en hel masse på hva som er min stil, og hva jeg skal sy, inspirert av Wardrobe Architect- serien på bloggen coletterie.com.

Jeg anbefaler alle som mener alvor med å sy til seg selv å sjekke ut denne. Selv har jeg ikke fulgt opplegget slavisk, men plukket litt her og der.  Det finnes for eksempel egne poster om å rydde i preferansene når det gjelder hår og sminke og tilbehør –  men der har jeg noenlunde kontroll, så  jeg har tatt litt lett på det.

Uansett har jeg funnet mange gode verktøy til videre stil –  og syutvikling, og jeg er blitt veldig inspirert til å fortsette å rydde i sysakene mine.

Og faktisk så har jeg ikke lenger lyst til å bli ny med KK. Jeg klarer det fint selv!

Sarai i coletterie.com anbefaler at man bruker Polyvore til å lage seg minigarderober av plagg det går an å kombinere, en til hver årstid. Jeg nøyer meg med to, som også fint kan kombineres med hverandre, og jeg har kost meg veldig med å » leke med papirdokker» og sette dem sammen og prøve ulike kombinasjoner.
Sommergarderobe:
sommerklær
Vintergarderobe:
vinterklær
Men nå vil jeg sy!
Neste steg er å finne ut hva jeg skal sy, og finne symønster som kan virkeliggjøre planene. Jeg har i alle fall et par på lager.

Her er forresten dagens liste:

Min stil  (note to self)

  • Farger: Svart/grått med fargerike innslag. Lysere palett til sommerbruk.
  • Klær: Smale jeans, skjørt/kjoler med a-linje eller smale. Utringet topp, cardigan
  • Sko: Litt grove, gjerne kilehæl, ankelstropp, evt helt flate. Høye, enkle støvletter, lav hæl.
  • Vesker: Brunt mykt skinn, evt tekstil.
  • Belter: Flettet lær
  • Skjerf
  • Smykker: enkle, grove kjeder og armbånd,  smale ringer, lett ørepynt.
  • Hår: Rufsete oppsatt
  • Sminke: Naturlig
Legg igjen en kommentar

