Snart skal jeg sy igjen! (Wardrobe architect del 7)

Foreløpig siste innlegg i min garderobeplanleggingsprosess, fritt etter http://www.coletterie.com/category/wardrobe-architect

Planlegging av hva som skal sys.

Nå har jeg dannet meg et bilde av hva som er min stil, og hvordan jeg kan bygge opp min garderobe.

Og nå er det kanskje på tide å rydde litt i klesskapet også.

Kanskje jeg kan kvitte meg med noe? Er det noe som mangler? Er det noe jeg like gjerne kan kjøpe som sy? Hva skal jeg sy? Og hva skal jeg sy det av? Primært burde jeg jo kunne bruke noen av stoffene jeg har liggende.

Etter denne gjennomgangen kjenner jeg på meg at det er enklere å kvitte seg med plagg enn det var. Jeg har innsett at jeg har en del ting som jeg aldri kommer til å bruke igjen, og en god del plagg som er nokså slitte, men som jeg likevel beholder fordi det er gamle favoritter. Det kommer nok til å gå en sekk til Fretex i løpet av ikke så lenge. Og det er kanskje da først jeg virkelig kan si hva jeg mangler. Men jeg har noen ideer til hva jeg kan satse på å sy – og hva jeg ikke satser på å sy.

I den siste kategorien er cardiganer og jeans.

Plagg jeg vil sy:

Topper: Plantain er et veldig fint gratismønster fra Deer and Doe, som jeg har lagd flere «prøveeksemplarer» av. Nå er det på tide å lage et par kortermede sommertopper. Jeg har svart og grå jersey på lager. Oppdrag utført!

Wiksten tank  er et annet mønster jeg har prøvd, og som passer godt. Jeg vurderer å bruke  hvit lin.

Sommerkjole:  «Darling Ranges»  (Megan Nielsen) i lyseblå bomullschambray (stoff må kjøpes)

Smal bukse i svart stretchdongeri (colette clover) Oppdrag utført!

Vid linbukse i grått. Mønster? Kanskje konstruere eget? Oppdrag utført!

Skjørt: Lett sommeskjørt i blå lin. Mønster?

Bluser: Jeg har to tynne stoffer med blusepotensiale. Må bare finne et godt mønster. Tenker litt på å konstruere mitt eget.

Da er planene lagt. Jeg begynner med toppene. Mer om det senere.

PicMonkey Collage

 

 

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

