Mine Plantains

Plantain betyr banan (!) forteller google meg. Kanskje den er spesielt tilpasset oss med bananfasong, eller hva det nå er jeg har…

Uansett liker jeg denne toppen veldig godt, og jeg innbiller meg at den er ganske kledelig også, men en passe nett overbol og lett utskrådd over magen.

Nå har jeg kommet meg enda et lite steg videre på garderobeplanen min. Her er to lyse sommertopper som er deilige å ha på i varmen.

Stoffet husker jeg ikke helt hvor jeg har kjøpt, det har ligget i hylla ei god stund, men jeg tror det stripete er kjøpt på nettet fra USA. Det er nydelig og luftig, og absolutt ikke et av mine feilkjøp i alle fall.

gråtoppstripetopp

 

Mønsteret får du gratis på Deer&Does nettsider, og det anbefales på det varmeste.

Mine tilpasninger: Toppen er sydd med utgangspunkt i øvre brystmål (96 = str 42) i ermene,  skrådd ut til 44 over brystet, og forlenget med ca 4 cm.

Halsrigning og opplegg er gjort på enkleste måte: De overlocka kantene er bretta inn og sydd med det som på min maskin heter elastisk søm, men det er vel det som vanligvis blir kalt for trestings sikksakk. Ble en fin effekt synes jeg.

halssøm

 

Det her er gjort på en time. Husk å skift til jerseynål (det gjorde nemlig ikke jeg, men det ser ut til å ha gått bra denne gangen)

Legg igjen en kommentar

