Sommaren är kort

Joda, jeg er her fortsatt.

føtter

Vi har hatt en lang og deilig sommerferie, med minimalt med rydding (og syarbeid). På syrommet flyter det, for jeg startet opp med en haug med prosjekter før ferien, og ingen ble avsluttet. Dessuten (og dette er jo ganske flaut egentlig) har det kommet minst 20 meter stoff til i hyllene mine. Jeg som skulle bruke opp det jeg har, eller i alle fall ikke kjøpe noe før jeg har planlagt bruken.

Auda.

bilde 1 (5)

 

Man får unnskylde seg med at mye av dette er kjøpt for å støtte lokalt næringsliv  og andre gode tiltak.

På tide å stramme seg opp og nøste sammen trådene

Klærne jeg sydde før sommeren har vært flittig brukt. Plantain-toppene fungerer ypperlig, og også buksene er velbrukte, men ikke helt perfekte i passformen, og med noen irriterende småfeil. For eksempel det at de begge er for korte, og dessuten for korte på akkurat feil måte.

Men da jeg lå på stranda og leste KK så jeg at sjefredaktør Gjyri bretter opp sine bukser, slik får de en helt ny look, og Gjyri har et par nesten nye bukser. Så da så. Da gjør jeg det også.

bilde 2 (3)

I pausene, mellom soling og bading og fjellturer har jeg hatt tid til å lese blader og blogger og bøker, og har fått masse god inspirasjon og ideer til nye prosjekter.

Jeg planla å lage et skjørt av blå lin før sommeren. Nå har jeg bestemt at det skal være et omslagsskjørt. Kanskje blir det noe sånt som dette:

tulipan

http://www.cottonandcurls.com/2012/10/tulip-wrap-skirt-tutorial/

Eller sånn: http://www.wikihow.com/Make-a-Wrap-Skirt-to-Fit-Any-Size

Dessuten har jeg falt helt for Prefontaine shorts, her vist av Ellen Sand.

En annen ting jeg etter hvert vil gjøre er å legge ut bilder av klærne jeg syr med meg selv inni. Jeg har allerede begynt med beina, og har bestemt meg for at jeg skal slutte å være så himla selvhøytidelig. Joda, jeg er litt mer bulkete og litt mindre styla enn de fleste bloggedamer, men det er jo de aller fleste av oss…

I mellomtiden anbefaler jeg bloggen til Maria. Hun syr ikke så mye, men er ellers ei nydelig dame med bein i nesa.

Legg igjen en kommentar

