Vridd skjørt

Vi poserer videre, og posisjonerer oss i bloggverdenen som «hun med beina». Her er et annet skjørt, som også ble avfotografert i poserings-øvings-fotosessionen jeg hadde her om dagen.

Skjørt 2

Dette er et «vridd skjørt» som jeg vet mange har sydd, etter fremgangsmåten hos Maries fabrik.

Veldig enkelt dette og, men faktisk litt styrete å få til å dandere etter at det er ferdigsydd. Men ikke fortvil, det blir bra etter litt jobb. Jobben må imidlertid gjøres hver gang skjørtet tas på, og muligens underveis også. Men lekkert er det.

Marie syr linning av bred strikk som er sydd direkte fast utenpå skjørtet. Jeg brukte min gode gamle metode der jeg først syr strikken fast øverst, og så bretter stoffet over før jeg syr en stikning for å feste det.

Stoffet er tynn jersey, kjøpt på nettet fra USA, tror det er modal. Tynt stoff med godt fall er nok et viktig stikkord her. Viskosejersey vil sikkert også bli veldig bra.

Men hva skal man ha oventil mon tro? Jeg trenger flere topper (som ikke er en singlet)!

Legg igjen en kommentar

