Hell-i-uhellplagg

Disse ble jeg fornøyd med! Tre ting på en gang, det er jo rene kinderegget!

Stoff: jersey fra fabric.com.
Mønster: Plantain topp + eget påhitt og diverse inspirasjon fra nettet.

Jeg hadde halvannen meter stoff som hadde ligget i hylla i over et år. I utgangspunktet skulle jeg lage jakke, men det ble det ikke noe av.

I stedet planla jeg kjole med utgangspunkt i plantain- mønsteret til Deer and Doe.

Som vanlig satte jeg i gang uten videre dikedarier, forlenget bare t- skjortemønsteret og skrådde det litt ut.

Men så ble det for kort. Selv for mine smekre lår.

Ja hva gjør man da? Lage topp av stasen? Nei kjole var planlagt og kjole ble det.

 

IMG_2491

Jeg kuttet av kjolen under brystet, og sydde på et nytt skjørt, bare en litt videre sylinder som er rynket litt. Som det kanskje vises var jeg litt uheldig i sammenføyinga (Dvs jeg har slurvet og latt være å måle. Igjen)

Planen var først å lage et belte for å skjule fadesen, men da beltet var ferdigsydd ville det ikke være belte, men smykke. Så da så.

IMG_2486.JPG

Smykket er lagd av en stofftube og noen treperler i ulik størrelse. Absolutt ikke mitt patent, men en veldig fin måte å bruke opp stoffrester på. Og lage smykker som matcher.

For jeg hadde enda mer stoff igjen.
Avkappet etter den for korte kjolen ble til et skjørt! Den siste lille stoffbiten som var igjen ble lagt dobbelt og sydd på kjoleresten som linning, og da ble skjørtet akkurat langt nok. Og veldig behagelig å gå med.

IMG_2487.JPG

Skjørt og smykke passer veldig godt sammen med en svart topp og en lang cardigan.

Legg igjen en kommentar

