Sommerfugler om høsten

Den gule jerseyen med sommerfugler kjøpte jeg for lenge siden, og jeg har ikke helt visst hva jeg skulle lage. Men nå har jeg mannet meg opp til å ta fram saksa. Og resultatet ble ganske bra.

Men som vanlig har jeg vært litt for utålmodig, og som vanlig (og heldigvis egentlig) har jeg lært noe.

Stoffet er fra Lillestoff, og det har ligget så lenge i hylla at jeg ikke lenger husker hvor jeg kjøpte det (akk, overflod…)

Jeg tror hovedgrunnen til at det ikke har blitt brukt før nå, er at det har vært vanskelig å finne et stoff som matcher. Men svarte kanter passer, og roer ned mønsteret litt også. Og kanskje er det litt passende og, med sørgekant på sommerfuglstoffet nå om høsten.

Et par nye stingtyper er prøvd ut (og nå er det bare ca 250 uprøvde sømmer igjen på maskinen min…)

Den falske coversømmen ble et ganske bra alternativ til opplegg med tvillingnål, og trippel rettsøm fungerer bedre enn vanlig rettsøm til å sy ned kanter.

IMG_2541.JPG

Mønsteret til toppen er tegnet av fra en eksisterende tanktop.

Skjørtet er klippet til etter øyemål og på frihånd.
(Ogdetskaljegikkegjøremerfordetblelittforlite)

2 thoughts on “Sommerfugler om høsten

Legg igjen en kommentar

