En kjole til 17. mai

IMG_3663

Denne ble til helt tilfeldig. Jeg fant en enkel tutorial på nettet, kom på et stoff som lå på hylla og satte i gang med å klippe. Etter ti minutter (og da overdriver jeg ikke) hadde jeg en kjole. Riktignok med rå kanter, men likevel.

Bare så synd at jeg hadde feilberegnet stretchen i stoffet, så jeg måtte rekke opp hele greia og sette inn svart ribb i sidene. Men den ble egentlig finere slik. Og mer lik inspirasjonskilden. Og på tross av feilen brukte jeg bare en halv ettermiddag på stasen.

Overdelen er tegnet av en eksisterende topp, og skjørtet er et sirkelskjørt. Kantet med svart ribb og avsluttet nederst med rullefald. Stoffet er økologisk jersey fra Lillestoff, kjøpt hos Olivias.

Tut: http://www.mesewcrazy.com/2015/05/easy-swing-dress-diy.html

Kjolen planlegges brukt på 17.mai med en liten cardigan til.

Legg igjen en kommentar

