Om å gjøre seg ferdig.

Dette er en litt artig historie, om en trang, eller i alle fall lang, fødsel.

Ideen er ikke akkurat revolusjonerende, men kanskje kan det være et tips for den som er like knytta til ting/plagg som jeg blir. For av og til må man jo få rydda litt  (i sysakene).

Jeg begynte på en genser til eldstejenta for 13 år siden. Brukte ikke mønster, og det har jeg etter hvert skjønt at jeg må, ellers blir jeg ikke ferdig… Ja, for jeg ble bare ferdig med bolen, og så var hun plutselig for stor. Den ble liggende i skuffa, for det kunne jo komme flere. Og det gjorde det. Og da fant jeg ut at jeg kunne lage vest av genseren, for jeg hadde ikke nok garn til ermer (det hadde jeg brukt til noe annet).

Men minstejenta ble brått stor hun og, så bolen ble liggende (til barnebarna…) Men her en dag fant jeg den mens jeg leita etter noe annet.

Og da så jeg ei lue til mor. Og den klarte jeg å fullføre. Minstejenta er modell.


  

Mønster på ei enkel lue kan du for eksempel finne her:

http://fargebarn.blogspot.no/2011/04/hvordan-sy-en-lue.html

Størrelsen tilpasser du bare etter ei lue som passer.

Legg igjen en kommentar

